Minun kuvani -kampanja

Sosiaalinen media voi olla kaikille saavutettava, jos teemme siitä yhdessä sellaisen.

Saavutettavuus tarkoittaa sitä, että kaikki voivat käyttää digitaalisia palveluita, kuten sosiaalista mediaa, mahdollisimman helposti.

Jos saavutettavuudesta ei huolehdita, monet jäävät visuaalisen maailman ulkopuolelle. Esimerkiksi sosiaalisen median kuvat ovat näkövammaisille ihmisille tyhjiä, jos kuvilla ei ole vaihtoehtoista tekstiä (alt-teksti). Vaihtoehtoisen tekstin käsite on kuitenkin monelle vieras – mutta toivottavasti ei enää Minun kuvani -kampanjan jälkeen!

Minun kuvani -kampanja haastaa jokaisen kuvailemaan itsensä ja lisäämään kuvailun sosiaalisen median kuviin.

Miten sinä kuvailisit itsesi?

Kampanjan keulakuvina esiintyvät Mona Bling, Henry Manni, Rosa Meriläinen, Alma Pöysti, Pekka Sauri ja Seksikäs-Suklaa.

Minun kuvani -kampanja toteutetaan Sokeiden viikolla 13.–20.11.2022. Lue Sokeiden viikosta (nkl.fi).

Medialle

Lataa kampanjakasvojen kuvat

Kuvaaja: Keksi/Pia Inberg

Ota yhteyttä:

Viestinnän asiantuntija Marika Mäkinen
Näkövammaisten liitto
marika.makinen@nkl.fi
p. 09 3960 4652

Muu kuvamateriaali: viestinta@nkl.fi