Minun kuvani -kampanja

Minun kuvani -kampanja toteutettiin Sokeiden viikolla 13.-20.11.2022. Lue Sokeiden viikosta (nakovammaistenliitto.fi).

Sosiaalinen media voi olla kaikille saavutettava, jos teemme siitä yhdessä sellaisen.

Saavutettavuus tarkoittaa sitä, että kaikki voivat käyttää digitaalisia palveluita, kuten sosiaalista mediaa, mahdollisimman helposti.

Jos saavutettavuudesta ei huolehdita, monet jäävät visuaalisen maailman ulkopuolelle. Esimerkiksi sosiaalisen median kuvat ovat näkövammaisille ihmisille tyhjiä, jos kuvilla ei ole vaihtoehtoista tekstiä (alt-teksti). Vaihtoehtoisen tekstin käsite on kuitenkin monelle vieras – mutta toivottavasti ei enää Minun kuvani -kampanjan jälkeen!

Minun kuvani -kampanja vuonna 2022 haastoi jokaisen kuvailemaan itsensä ja lisäämään kuvailun sosiaalisen median kuviin.

Miten sinä kuvailisit itsesi?

Kampanjan keulakuvina esiintyivät Mona Bling, Henry Manni, Rosa Meriläinen, Alma Pöysti, Pekka Sauri ja Seksikäs-Suklaa.

Medialle

Lataa kampanjakasvojen kuvat

Kuvaaja: Keksi/Pia Inberg